Ⅰ
問1
大学の教員は大学を教授の場ではなく、学習機会を提供するための場とみなし、その目的に対して、自身を学校教育的な意味での「教師」ではなく、より総合的かつ包括的に教育を提供する「教育者」と考えているので、学生はその学習機会をどの程度まで受け入れるかを決める責任を負わなければならくなる。
問2
一般通念とは逆に、ソフトスキルの方が不可欠なスキルであり、ハードスキルはそれよりも重要度の低いスキルである。その理由は、専門分野以外での応用が効かないハードスキルとは違い、ソフトスキルは、多様な成員と効果的に共同作業をしたり、プレゼンを自信を持ってうまくするといった、広範な場面で応用可能であり流行に左右されないため、大学卒業後にも重要だからである。
問3 あ-G い-C う-E
問4 エ、ケ
問5 2番目-E 4番目-F 6番目-A
[this broader description of what we learn]
問6 D、E
Ⅱ
問1
生きている間はできる限り睡眠を取らないという姿勢をとると、早死にするだろうし、その(短い)人生の質は低くなるだろう。
問2
・進行性の不眠症から始まり発症から12~18ヶ月程度で死に至る、稀な遺伝子疾患。
・運転者だけでなく周囲の人も巻き込んでしまう、睡眠不足の状態での運転。
問3 ①-C ②-A ③-B
問4 ⑵-A ⑷-C
問5 ア-B イ-C ウ-C エ-B
Ⅲ
1)
⑴−C ⑵−A ⑶−B ⑷−B
2)
One solution to overtourism in Japan is to disperse tourists to less famous but attractive sites by promoting them, simply because fewer tourists will mean less trouble for local people and shops, and less crowded public transportation. In addition, only a handful of famous tourist sites are overcrowded, probably because tourists do not know about other places to go. Therefore, if lesser-known sites are effectively promoted to overseas people, these will certainly become new options for visitors to Japan. (79 words)
Ⅳ
問1 ①-D ②-A ③-I
And, such a well-developed ( line ) ( of ) ( reasoning ) also constitutes ( the ) ( breeding ) ( ground ) ( in ) ( which ) stereotypes have accumulated over time.
問2
That is, as can often be seen, if you can argue back against someone’s claim or criticism in an instant, you will be admired for talking them down, and if they cannot talk back to you, as you did, they will be seen as having been “defeated”.
問3 ①−H ②−J ③−A
Although I don’t know ( what )( is )( wrong )( with )( failing )( to )( speak ) smoothly, it seems that this has also been generally accepted.